TINE 14

tine-14Ny produktserie fra TINE • Tine påstår at dette er  «sunnere mellommåltider som metter» og som er basert på råvarer som anbefales i et sunt kosthold. «Er du mett er det lettere å unngå usunne fristelser.» Forbrukerinnsikt • Mange forbrukere sliter med å få en god måltidsrytme, som følge av at middagen spises senere enn før. Forbruker ender ofte opp med usunne valg i den vanskelige perioden mellom lunsj og middag. Sju små måltider • 14 Cottage cheese – to varianter topping; en med salte hasselnøtter, tørkede blåbær og tranebær, den andre med mandler, chilimandler og tørket ananas. • 14 Havregrøt – to varianter topping; mandler, tørkede blåblær og krisp, den andre med gresskarkjerner og tørket eple. • 14 Gresk yoghurt – med blåbær og topping av granola med havre og müslikrisp. Den andre med bringebær og granateple og topping av granola med havre og müslikrisp. Den tredje er en naturell variant med topping basert på korn, kjerner, mandler, nøtter og bær. Cottage cheese • Cottage cheese har i løpet av de siste 10 årene blitt stadig mer populært blant norske forbrukere. • Inneholder 18 gram protein og lite tilsatt sukker. «Steel cut» • 14 Havregrøt er laget av ”steel cut” havrekorn, det vil si at kornet er kuttet opp i mindre biter som gir økt tyggemotstand og dermed kan oppleves mer mettende. • 14 Havregrøt Spises avkjølt eller oppvarmet, begeret tåler varme. Gresk behandling av norsk melk • 14 Gresk yoghurt er første filtrerte greske yoghurt laget på norsk melk. • Inneholder 14-18 gram protein, og kun 1-4 prosent tilsatt sukker. Vi spiser stadig oftere mat på farten, og vil helst at det skal være enkelt, smakfullt og sunt. TINE møter de nye måltidsvanene ved å lansere produktserien 14, en serie mellommåltider bestående av cottage cheese, gresk yoghurt og havregrøt med toppinger. I løpet av åtte år er andelen av befolkningen som spiser et lite måltid mellom lunsj og middag mer enn doblet, fra 20 prosent til 47 prosent. Det viser undersøkelsen Drikke- og spisedøgnet, en web-undersøkelse gjort på oppdrag for TINE av Synovate/Norstat i 2013. tine-14-2Trend og tradisjon Den nye produktserien 14 er et resultat av en grundig innovasjonsprosess og gir forbrukerne flere sunne valgmuligheter i mellommåltidskategorien. – Vi har hentet inspirasjonen fra utlandet, men også sett på norske mattradisjoner. Navnet 14 viser til det tidspunktet på døgnet hvor de fleste av oss har lyst på, og behov for, noe å spise, sier kategoridirektør Unn Grønvold Nikolaisen. ”Steel cut” havregrøt 14 består av syv produkter med cottage cheese, gresk yoghurt og havregrøt. Cottage cheese har i løpet av de siste 10 årene blitt stadig mer populært blant norske forbrukere. 14 Gresk yoghurt er første filtrerte greske yoghurt laget på norsk melk. 14 Havregrøt er den første spiseklare havregrøten i Norge på farten. – ”Steel cut” er stort i USA og prosessen er å kutte havrekorn i biter i stedet for å valse dem flate, slik vi er kjent med. ”Steel cut” gir økt tyggemotstand og kan derfor oppleves mer mettende. Den spiseklare grøten smaker godt kald og  oppvarmet, sier Nikolaisen.

Mer om: TINE 14

TINE 14 er et spennende prosjekt lansert av TINE, Norges største produsent, distributør og eksportør av melkeprodukter. Selskapet er kjent for sin allsidige portefølje av produkter, men TINE 14 er et skritt videre mot innovasjon og bærekraft i bransjen.

TINE 14 kommer fra TINEs fremste forskere og utviklere, og de har brukt avanserte vitenskapelige metoder for å ta fram dette produktet. Gjennom forskning har TINE vært i stand til å utnytte noen av naturens best bevarte hemmeligheter for å skape dette unike produktet. Alle produktene er laget med ekte melk, altså ingen kunstige tilsetningsstoffer.

Produktet i TINE 14-serien har et stort fokus på helse og velvære. Produktene skal ikke bare være smakfulle, men også bidra til helsefordeler. I denne serien har TINE slekt ut produkter som ikke bare er gode på smak, men også næringsrike. Det er dette som skiller TINE 14 fra andre produkter.

TINE 14 fokuserer på å gi kundene produkter av høy kvalitet ved å bruke naturlige ingredienser, hvilket er en del av selskapets visjon om å bidra til et sunnere og mer bærekraftig samfunn. Fra produksjon til distribusjon, forsøker TINE å redusere sin miljøpåvirkning, samtidig som de opprettholder sin høye kvalitet.

TINE 14 representerer det neste skrittet i melkeproduktinnovasjon. Med sitt engasjement for kvalitet, helse og bærekraft, representerer det en viktig milepæl for selskapet og industrien som helhet. Det er et bevis på at TINE er klar til å møte kravene og forventningene til dagens forbrukere, og fremme sin visjon om et sunnere og mer bærekraftig Norge.

Legg igjen en kommentar